OYUNLAŞTIRMA

“Oyunlaştırma” konulu etkinliğimizi 21 Mart 2014 Cuma günü gerçekleştirdik. Etkinlikte, profesyonel iş yaşamındaki örneklerini ülkemizde de görmeye başladığımız Gamification (Oyunlaştırma) uygulamaları ele alındı. Etkinliğin ilk yarısında, Oyunlaştırma ve Kullanıcı Deneyimi Uzmanı Akar Şümşet verdiği seminerle konuyu hem davranışsal hem elementer yaklaşımlarıyla ele alırken, aynı zamanda oyunlaştırmanın kullanıcı üzerindeki etkilerini de analiz etti. Seminerin ardından Akar Şümşet’in moderatörlüğünü yürüttüğü panel gerçekleşti. Yeditepe Üniversitesi’nin ilk mezunlarından ve şu anda Saran Online CEO’su olarak görev yapan Sadok Kohen, gerçekleştirmiş oldukları oyunlaştırma projesinden, ve projenin sonuçlarından bahsetti. Enocta Genel Müdürü Ahmet Hançer, “oyunlaştırılmış öğrenme” ve “oyun tabanlı öğrenme” arasındaki farka dikkat çekti. MadByte Kurucu Ortağı Özgür Soner ise konuşmasında bilgisayar oyunlarının kişiler üzerindeki etkilerine, oyunlaştırma projelerinin eğitim ile entegrasyon sürecinde ortaya çıkan sorunlara yer verdi.